donderdag 27 februari 2014

Even van de haak

Afgelopen week was ik even van de haak. Zoals ik al in een eerdere post vermeldde was ik al ook bezig met het maken van een carnavals-/verkleedjurk voor mijn jongste dochter. Eigenlijk was ik hier al vorig jaar mee begonnen, maar vanwege mijn gezondheid ben ik toen geen carnaval gaan vieren en heb ik het even gelaten voor wat het was. Maar het is natuurlijk zonde als je al begonnen bent om het niet af te maken, vandaar dat ik het weer tevoorschijn heb gehaald en lekker verder ben gegaan. Wat vind ik het heerlijk en leuk om zelf kleding te maken, maar helaas ontbreekt me soms aan tijd en energie. Want laat ik eerlijk zijn, lekker op de bank onder een dekentje haken is toch een stuk aangenamer en makkelijker. Het neemt niet zoveel ruimte in beslag en het zit een stuk warmer (ik ben een koukleum). Maar goed, als ik dan weer eenmaal bezig ben dan vind ik het niet erg en neem ik me steeds voor om weer meer kleding te gaan maken. Ik ga het gewoon weer proberen, wordt vervolgd dus.

Hieronder zie je een aantal foto's van de jurk die ik heb gemaakt. Mijn dochter is er helemaal blij mee en ik ben er trots op. De jurk is echt mooi geworden, een beetje een '1001 nacht' jurk.


De kids zijn weer naar school en ik achter de 
naaimachine met een kop thee en een stukje choco 

's Avonds nog even achter de naaimachine

Lekker achter glas in de zon de sierbandjes
met de hand erop zetten


En dan is de jurk af!

 



En dan natuurlijk even rondjes draaien



Morgen is het carnaval op school en zaterdag gaan wij naar Roosendaal carnaval vieren. Dit doen we al zo'n 17 jaar. Het is toch een heel verschil hoe het midden van het land carnaval viert en het zuiden, niet te vergelijken. De kids kijken er in ieder geval heel erg naar uit. Na Oud&Nieuw roepen ze dan meteen weer: wanneer is het carnaval? 

En wat gaan jullie aankomend weekend doen? 

Groetjes, Mariska


Geen opmerkingen:

Een reactie posten