zondag 12 januari 2014

Gehaakt rokje

Het gehaakte rokje voor mijn meiden is af en zij en ik zijn er erg blij mee. Het is een zwierig rokje geworden in vrolijke kleurtjes. Ik heb ook twee bloemen gehaakt en die met de hand erop vastgezet. Het patroon van de bloem vind je hier.
Gehaakte bloem
Het patroon van de rok is uit een haakboek die ik een tijdje geleden bij de Action heb gekocht. Het patroon was oorspronkelijk in maat 38/40, maar ik heb het omgerekend naar de taillemaat van mijn dochter. Het garen wat ik heb gebruikt is de 'Saskia' van de Wibra, veel voor weinig zeg maar, en het haakt erg fijn.

Voorkant


En natuurlijk even showen...


...en lekker rondjes draaien




Groetjes, Mariska



2 opmerkingen:

  1. Wauw!erg mooi zeg!jammer dat mijn kleine man geen rokjes kan dragen haha
    Groetjes, Susan
    Www.creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, en tof dat het rokje ook zwiert bij het draaien!
    Kom je maandag (na een weekje rust) weer iets linken op ikblogjijblogt?!

    BeantwoordenVerwijderen