vrijdag 14 maart 2014

Vlindertjes haken voor KNGF geleidehonden



Binnenkort start er op de school van mijn kids het goede doelen project. Elk jaar kiezen ze een goed doel uit en daar organiseren ze het een en ander omheen, zoals een sponsorloop en een goede doelen markt. Voor die markt mogen kinderen uit de bovenbouw zelfgemaakte spulletjes verkopen en de opbrengst gaat dan naar het goede doel.  Dit jaar heeft de school gekozen voor KNGF geleidehonden en gaan ze 2 pups adopteren.

Mijn oudste zoon vroeg vorig jaar of ik wat kleine dingetjes wilde haken om op school te verkopen. Natuurlijk wilde ik dat, daar zeg ik geen nee tegen. Ik had een aantal vlindertjes gehaakt, een paar hartjes en een paar onderzetters. De vlindertjes vlogen letterlijk als eerste weg, dan de hartjes en toen de onderzetters. Dat was dus een succes.

Vlindertjes die ik nu heb gehaakt

Ik ben daarom druk aan de haak gegaan om vlindertjes te maken, maar nu iets meer. En ik ga van sommige ook haarspeldjes maken, leuk voor de meisjes uit de onderbouw.

Haarspeldjes voor de meisjes

En er staat ook nog een hond op de planning, maar ik moet even kijken of ik dat ga redden. Als dat zo is dan komt die natuurlijk op mijn blog te staan. Het patroon van de vlinders kan je hier vinden.

Groetjes, Mariska

Geen opmerkingen:

Een reactie posten