zondag 5 januari 2014

Crochet along 2014

Allereerst wil ik jullie een creatief en liefdevol 2014 wensen!

Vanaf 3 januari ga ik voor het eerst meedoen met een crochet along via de Facebook groep Dutch crochet, a granny a day 2013. Het is een gehaakte deken met verschillende streeppatronen en in verschillende kleuren. Dit houdt in dat er elke week een deel van het patroon bij komt, dit zijn meestal 2-4 toeren per keer, de eerste 2 toeren heb ik al gehaakt. Ik heb nog nooit een deken gehaakt, omdat ik dat een behoorlijke klus vind. Ik vind het meestal prettiger om kleine projecten te haken, omdat die sneller af zijn. Geduld is namelijk niet mijn schoonste zaak. Dus dit is wel een uitdaging voor mij.



De eerste 2 toeren

Ik gebruik de Soft garen van Zeeman en 1 kleur (paars) van de Saskia van Wibra. Dit garen is wel iets dikker dan de Soft, dus ik moet nog even kijken of het wel mooi gaat worden. Het originele patroon is gehaakt met garen Stylecraft Special DK, maar omdat ik eerst wil kijken of dit project iets voor mij is en mijn budget niet zo groot is heb ik besloten om dit garen te gebruiken.


Dit zijn mijn kleuren


Het gaat om deze deken
The "as-we-go stripey blanket'
en het volledige patroon (engels) is hier te vinden. Ik heb er zelf nog niet goed naar gekeken, omdat ik me graag aan het tempo van de CAL 2014 wil houden. Daarnaast ben ik ook nog begonnen om een struisvogel te haken voor de juf van mijn jongste dochter. Zij gaat eind januari met zwangerschapsverlof. Als ik de struisvogel af heb dan zal ik hiervan ook een bericht op mijn blog plaatsten. En ik ben ook nog bezig met een gehaakt rokje voor mijn andere dochter, daarvoor moet ik alleen nog een bloem haken en die erop vastmaken, ook die komt op mijn blog. En natuurlijk ben ik ook nog met 1001 andere dingen bezig ;-)

Wil je ook meedoen aan deze CAL 2014, dan verwijs ik je naar het blog van Tertia of Jolanda voor meer informatie. Of ga naar de Facebook groep en meld je aan. Er zijn inmiddels al meer dan 1800 aanmeldingen.











Groetjes, Mariska

Geen opmerkingen:

Een reactie posten