donderdag 23 januari 2014

Struisvogel Puk


Hij is af, struisvogel Puk, mijn eerste amigurumi. Ik heb deze struisvogel gemaakt voor de juf van mijn jongste dochter, zij gaat morgen met zwangerschapsverlof van haar eerste kindje en komt na de zomervakantie weer terug. Daarnaast wil ik haar extra bedanken omdat 3 van mijn 4 kinderen bij haar in de klas hebben gezeten en zij het bij haar altijd erg naar hun zin hadden.



Ik vond het erg leuk om te maken al was het best een uitdaging voor mij. Dat komt omdat zo'n amigurumi wel iets anders is dan een rokje of een deken. Het is veel preciezer en soms ook heel smal om te haken en daar heb je best geduld voor nodig. En zoals ik al in mijn eerste blogpost vermeldde is dat niet echt mijn ding, maar al doende leert men ;-)


Wil je ook graag zo'n struisvogel haken, dan kan je het patroon hier vinden.





Groetjes, Mariska

7 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt hoor! Vooral het lijfje moet verschrikkelijk zijn om te maken, met dat wollige wol! heb zelf nog niet durven proberen haha
    Groetjes, Susan
    Www.creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi gemaakt Mariska! Als dit je eerste amigurumi is... mijn complimenten!
    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog, Ik heb meteen een kijkje genomen bij jou. Wat een leuk blog heb je, ik ben volger geworden hoor :-)
    Veel blogplezier!

    Groetjes Herriët
    Stip & HAAK

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Herriët en leuk dat je mijn volger bent geworden.
      Groetjes

      Verwijderen
  3. Zo'n mooie ooievaar, haakte je! Vooral die donzige wol maakt het af...
    Wil je weer iets linken, dat kan maandag op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog iets vergeten, ik zet je ook in de kijker met je struisvogel Puk ;-)

      Verwijderen